Me yhdessä -kampanjalle hakukonenäkyvyyttä


Nico Härkönen Mainostoimisto Sininen Härkä

 

Kesän jälkeen on sopiva aika ponkaista Me yhdessä -kampanjaan uutta virtaa. Syksyn 2014 tavoitteena on tehostaa kampanjasivujen näkyvyyttä hakukoneissa ja ottaa Google Analyticsin tarjoamista mahdollisuuksista kaikki hyöty irti.

 

HAAGA-HELIAN alumni ja Mainostoimisto Sinisen Härän perustaja Nico Härkönen teki opinnäytetyönsä hakukoneoptimoinnista ja sen vuoksi oli luonnollista kutsua hänet perehdyttämään opiskelijoita hakukonemainonnan, -optimoinnin ja analytiikan saloihin.

 

Sinisen Härän tarina

Idea toimiston nimestä tuli unessa ja Härkönen toteaakin: ”Unessa tärkeät asiat vain loksahtivat paikoilleen. Sininen viittaa kotimaisuuteen, jota arvostan suuresti. Härästä taas tulee Espanja-aspektia. Olen käynyt siellä vuosittain jo pienestä pitäen ja härkä on Espanjan kansalliseläin. Lisäksi kiinalaisessa horoskoopissa härkä kuvataan päättäväiseksi ja pitkäjänteiseksi uurastajaksi, mikä vastaa täydellisesti omaa työmoraaliani.”

 

Optimoinnilla säästöä

Härkösen mukaan hakukoneoptimoinnilla voi säästää helposti: ”Ajatellaanpa, että yritykselläsi on ostettu Google AdWords -kampanja, jolla saat sivustolle sata kävijää viikossa, ja jokaisesta maksat euron. Jos sen sijaan käytätkin hieman aikaasi optimointiin, saat sivustosi hakukoneiden kärkituloksiin. Silloin sivustosi tai yksittäinen kampanjasivusi näkyy orgaanisesti hyvällä paikalla ja saa paljon kävijöitä – ilmaiseksi.”

 

Tärkeintä on sisältö

Sivuilla kannattaa puhua vain konkreettisista asioista. ”Automyyjän ei kannata puhua sivuillaan vakuutuksista, ellei niitä myy. Turhia klikkauksia kannattaa välttää. Hakusanoja pystyy seuraamaan hyvinkin tarkkaan – mitkä niistä toimivat ja miten niitä on klikattu. Tärkeintä on kuitenkin pitää teksti asiakasystävällisenä ja sellaisena, että sitä on kiinnostava lukea”, Härkönen vinkkaa.

 

Apua digimarkkinoinnin viidakkoon

SEO, SEA ja SEM ja mitä niitä nyt onkaan – verkkomarkkinoinnin käsitteet menevät helposti sekaisin. Härkönen on laatinut hakukoneoptimoinnista oppaan, joka helpotti muun muassa Me yhdessä -kampanjassa mukana olevien opiskelijoiden selviytymistä tässä termiviidakossa.

”Kiitos Nico”, sanoo nettitiimi.

 

Mainostoimisto Sininen Härkä Logo

 

 

 

 

 

Mainostoimisto Sininen härkä on verkkomarkkinointiin sekä graafiseen suunnitteluun erikoistunut yritys, joka vastaa monipuolisesti kaikkiin asiakkaan mainonnan ja markkinointiviestinnän tarpeisiin.

 

Lue lisää yritysten vastuullisista valinnoista!

Tule mukaan luomaan oma vastuullisuustarinasi!

 

9.10.2014 Anne-Mari Alajoki, Tiina Ekman

 

Tykkäsitkö? Jaa muillekin!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn