Opiskelijat saivat apua digimarkkinointiin iProspectin ammattilaisilta


Opiskelijat saivat apua digimarkkinointiin iProspectin ammattilaisilta

Tulospohjaisen digimarkkinoinnin toimisto iProspect lähetti kaksi nuorta ammattilaistaan jakamaan asiantuntemustaan hakukoneoptimoinnissa ja web-analytiikassa HAAGA-HELIAn mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoille.

Digimarkkinoinnilla näkyvyyttä Me yhdessä -kampanjalle

iProspectin konsultit Samu Seppänen ja Sami Norovuori ovat auttaneet HAAGA-HELIAn mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoita, jotka toteuttavat Me yhdessä -tarinakampanjaa Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskukselle.

Me yhdessä -kampanja houkuttelee yrityksiä yhteistyöhön Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen kanssa. Opiskelijat kirjoittavat yhteistyöstä tarinoita ja hankkivat niille näkyvyyttä jakamalla niitä sosiaalisen median kanavissa ja kampanjasivustolla.

Sami Norovuori ja Samu Seppänen iProspecilta.

Sami Norovuori ja Samu Seppänen iProspectilta opastivat opiskelijoille digimarkkinoinnin saloja.

Samu Seppänen on itsekin HAAGA-HELIAn käynyt ja työskentelee tällä hetkellä tulospohjaisen markkinoinnin konsulttina iProspectilla. Hän päätyi taloon työharjoittelun kautta vuonna 2010. Sami Norovuori aloitti iProspectilla kaksi vuotta sitten ja toimii tätä nykyä hakukoneoptimoinnin konsulttina.

Norovuoren ja Seppäsen apua kaivattiin erityisesti hakukoneoptimointiin ja web-analytiikkaan. Me yhdessä -kampanjasivusto muokattiin ammattilaisten opastuksella hakukoneystävällisemmäksi. Rakentamalla sivut oikein ja käyttämällä tarkkaan valittuja avainsanoja oikeissa paikoissa hakukoneet nostavat sivustoa hakutuloksissa ylemmäs.

Web-analytiikkaa opettelemalla opiskelijat pääsivät seuraamaan tarkemmin kampanjasivuston liikennettä. Sen avulla saadaan selville esimerkiksi, millä hakusanoilla sivustolle on päädytty ja mikä osa sisällöstä kiinnostaa eniten.

Käytännön yritysyhteistyö kehittää osaamista

Norovuoren ja Seppäsen mielestä Me yhdessä -kampanjan kaltainen käytännön projekti on erinomainen tapa oppia. Heidän opiskeluaikanaan vastaavia kursseja ei ollut tarjolla. Niinpä heidän mielikuvansa media- ja mainostoimistojen arjen työstä eivät aivan vastanneetkaan todellisuutta.

Sami Norovuori ja Samu Seppänen iProspectilta.

iProspectin konsultit Sami Norovuori ja Samu Seppänen olivat tyytyväisiä yhteistyöhön opiskelijoiden kanssa.

Miesten vielä opiskellessa digimarkkinoinnista puhuttiin vasta pintapuolisesti. Heistä on tärkeää, että nykyiset opiskelijat saavat kattavamman kuvan alasta. Norovuori toteaa lisäksi, että käytännön avun tarjoaminen on hyvä tapa esitellä alaa opiskelijoille ja siten luoda kiinnostusta.

Markkinointi on Seppäsen mukaan muuttumassa yhä enemmän tulospohjaiseksi. ”Erityisesti taantumien aikana markkinointibudjetteja kiristetään ja kaiken on oltava tarkkaan mitattavissa”, sanoo Norovuori. ”Digitaalisella puolella kehitellään jatkuvasti uusia keinoja mitata markkinoinnin tehokkuutta. Ala kasvaa huimaa vauhtia”, Seppänen lisää.

Mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijat olivat hyvin tyytyväisiä saamiinsa vinkkeihin. ”Saimme Samulta ja Samilta todella paljon apua siihen, miten voimme parantaa näkyvyyttä, optimoida sivustoa paremmin hakukoneita varten ja analysoida sivuston vierailijoita”, opiskelija AnnaMari Lönnrot hehkuttaa.

iProspect on osa kansainvälistä Dentsu Aegis Network –media- ja digimarkkinointiyhtymää. iProspect on yhtymän tulospohjaisen digitaalisen markkinoinnin yksikkö, joka toimii Suomen lisäksi 40 maassa.

Tykkäsitkö? Jaa muillekin!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn